Detta är bara början

Jag tror att det är dags för mig att gå vidare. Jag är på väg att köpa ett domännamn och när jag har gjort det så ska jag sätta ihop en egen hemsida med en blogg om tips och skvaller, lite allt möjligt. Jag tycker jättemkt om blogg.se , jag trivs här och har fått en del vänner och kontakter, men jag känner att jag vill vara lite mer självständig. Jag har länge varit aktiv på sociala forum och andra hemsidor och ni som har kontakt med mig både här och på flirtfair.se kan ju fortfarande skriva till mig här, men när det väl blir aktuellt så kommer jag att säga till att ni kan kontakta mig på en annan adress där det är lättare för både er och mig att hålla koll :) Jag är SÅ excited. Hoppas att ni också tycker det är en bra ide, läsare :)

Jag var på businesslunch och bollade ideer med en före detta kollega till mig hos det här företaget som jag varit anställd av ett x antal år (hehe minns inte längre hur länge) och vi kom på att det nog är bäst att starta eget. Jag känner att jag har tillräckligt mycket med erfarenhet från både online dejting branschen som jag är inne i nu såsom från ekonomi och finansbranschen som jag tidigare sysslat med men gärna vill tillbaka till, så det är nog dags att ta mina ideer jag har och göra någonting jag själv vill. Jag har så mycket olika erfarenheter från olika branscher så det är svårt att hitta jobb som kombinerar dessa. Om det är någon som är i samma situation säger jag bara, slösa ingen mer tid, kör din egen grej. Har man en vision så kan vem som helst uppmå sina mål. Man kan gå hur långt som helst. Till att börja med tycker jag att man borde skaffa sig ett socialt nätverk så att man har vänner omrking sig som kan hjälpa en med ens visioner. Sedan skadar det ju inte att lära känna någon som inte bara något mellan öronen men också lite pengar i fickan, ifall man behöver startkapital eller sponsorer. Så inte ens pengar behöver du för att sätta igång. Du behöver bara ha viljan så kommer allt annat att följa med.

Som tur är tror jag att jag har ett rätt okej socialt nätverk med vänner och kollegor som själva har startat företag och investerat och blivit framgångsrika på det sättet. Vissa har kvar sinna jobb, andra inte. Jag kommer nog att satsa fullt på mitt nya projekt direkt. Min chef är så snälll så jag tror att hon tar tillbaka mig om det skiter sig, hehe, hoppas. Så om inget annat så har jag säkert mycket att lära från dem som gjort samma sak. Mina kollegor på flirtfair verkar vara förstående dem med, så det är ju alltid bra, att ha stöd från sina nurvarande kollegor som inte tjurar om man måste syssla med annat lite då och då.

Nu är det dags för mig att säga hej då. Jag åker till NYC i en vecka och när jag kommer tillbaka kommer jag förhoppningsvis ha satt igång med min nya hemsida. Vi hörs då gott folk och lycka till med allt vad det är ni gör  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0